fbpx
zatrudnienie copywritera

Dlaczego zatrudnienie copywritera się opłaca? 4 ważne (o ile nie najważniejsze) powody

Czy zastanawiałaś się, jak to jest, że duże marki mają tak doskonałe teksty? Czytasz je z zapartym tchem albo od razu odnajdujesz w tekście to, co jest dla ciebie najważniejsze? Kiedy oni znajdują czas na pisanie, gdy mają tyle do zrobienia?

Nie znajdują, zatrudniają copywritera.

Przynajmniej większość z nich to robi. Oddaje blog pod opiekę dobrego copywritera, który dba o ciekawe, ale również dobrze czytające się artykuły. Copywriter tworzy też posty na Facebooku i Instagramie. Teraz pomyślisz, że to oszustwo. Jak mogą wynająć kogoś, by pisał za nich, przecież ich odbiorcy chcą czytać daną osobę, którą obserwują. Ty na pewno tak byś nie zrobiła! To nie byłabym ja, nie moje słowa.

Tylko że…

Copywriterów jest wielu, każdy pisze innym stylem. Spokojnie znalazłabyś odpowiedniego dla siebie.

Dalej nie jesteś przekonana?

Myślę, że te 4 powody zmienią Twoje zdanie.

1. Dobre teksty blogowe to podstawa

Zwłaszcza kiedy zamierzasz sprzedawać swoje produkty i usługi, gdy budujesz swoją markę. Nie ma co się okłamywać – ludzie nie lubią nudnych tekstów, naszpikowanych wieloma informacjami i przymiotnikami, które nic im nie dają.

Wiesz, jak czytają czytelnicy w Internecie?

Nie czytają. Skanują.

Szukają odpowiedzi na swoje pytanie, a gdy od razu jej nie znajdą, odchodzą.

A gdy znajdą?

Możliwe, że też odejdą, ale w większości przypadków zostają, szukając kolejnych odpowiedzi.

Copywriter wie, jak zatrzymać czytelników. Wie, jak pisać tekst, by czytelnik nie zgubił się w potoku słów. Wie też, jak sprawić, by czytelnicy zapragnęli dowiedzieć się więcej.

2. Strona internetowa to Twoja wizytówka

Czy nie masz dość, gdy wchodzisz na strony internetowe i wciąż czytasz ten sam tekst:

Jesteśmy firmą z wieloletnim doświadczeniem…

Dbamy o najwyższą jakość naszych produktów i usług…

Zapewniamy kompleksową usługę…

Zastanów się, ile razy widziałaś takie zdania? Ile stron internetowych w ten sposób zachęca Cię byś im zaufała?

Na pewno sporo. Myślę, że nawet ponad 80% firm w ten sposób zwraca się do swoich potencjalnych klientów. Na szczęście ten trend się zmienia, ale wciąż czytasz kalki tych samych słów. Twoi odbiorcy również i mają ich serdecznie dość. Po prostu je omijają. Teraz każda firma dba o „najwyższą jakość produktów i usług”, ma „wieloletnie doświadczenie”, czy „zapewnia kompleksową usługę”.

Zresztą, co widzisz oczami wyobraźni, gdy czytasz to zdanie?

Nic?

Właśnie. Ich klienci też tego nie widzą.

Czy chcesz, żeby Twoi odbiorcy robili to samo?

Na pewno nie.

Dzięki copywriterowi unikniesz takich zbitek. Wyróżnisz się na tle konkurencji, bo pokażesz Twoim odbiorcom, że dbasz o nich i o ich potrzeby. Copywriter stworzy teksty na Twoją stronę internetową, które przyciągną od pierwszych słów.

3. Copywriter patrzy na Twój produkt i markę świeżym okiem

Patrzy na Ciebie oczami klienta, dostrzega, to co mogłaś pominąć. Wydobędzie to, co uważałaś za mało istotne, a jednak daje wielką wartość dla Twoich odbiorców.

W dodatku copywriter wysyła brief do wypełnienia. Zadaje Ci pytania, jak czegoś nie wie, to dopytuje, drąży. W ten sposób poznaje Cię, Twoje produkty lub usługi. Tutaj dużą rolę odgrywasz Ty, bo nikt inny nie zna tak dobrze Twojej marki. Im więcej informacji podasz copywriterowi, tym lepszy napisze tekst. Żaden dobry copywriter nie napisze opisu produktu, tekstu na podstronę „o nas”  i innych tekstów, jeśli nie będzie miał żadnych informacji od Ciebie.

Copwriter to nie magik. A nawet jeśli mówi, że napisze tekst bez briefu, to zastanów się, czy zatrudniłaś dobrego copywritera. Jeśli nie chce od Ciebie żadnych informacji, to wielce prawdopodobne, że dostaniesz tekst w stylu: jesteśmy firmą z wieloletnim doświadczeniem…

Zatrudnienie copywritera to zaoszczędzenie czasu i… pieniędzy

Napisanie dobrego artykułu blogowego to nie jest praca na 5 minut. W ciągu przerwy na lunch nie napiszesz artykułu na minimum 300 słów, który przyciągnie czytelników. Przy okazji nabawisz się wrzodów żołądka. Tak samo jest z tekstem na landing page. Tekst ma sprzedać Twój produkt, zachęcić do kupna, zasiać ziarenko pragnienia, by rosło i szeptało do ucha Twoich klientów: potrzebujesz tego.

Musisz mieć wiedzę, jak napisać taki tekst, na co zwrócić uwagę, czego się wystrzegać. Owszem, znajdziesz takie informacje w Internecie, ale… ile zajmie Ci to czasu? Godzinę, dwie, dzień? Czy chcesz tak marnować czas? W tym czasie możesz zrobić wiele innych rzeczy – zaplanować posty na fanpage’u, zrobić zdjęcie na Instagram, stworzyć kampanię reklamową czy zrobić w końcu pranie, bo prawie nie masz czystych ubrań.

Nie trwonisz czasu, który mogłabyś przeznaczyć na inne zadania.

Jest jeszcze jedna rzecz, przemawiająca za zatrudnieniem copywritera.

4. Zatrudniając copywritera oszczędzasz pieniądze

Zapytasz – ale jak to? Jak oszczędzam pieniądze, jak muszę zapłacić copywriterowi! Oni nie pracują za darmo.

Oczywiście, że nie pracują. Każdemu należy się zapłata za wykonanie usługi. Jednak wyobraź sobie dwie sytuacje:piszesz tekst, który zajmuje Ci wiele godzin – niczego nie reklamujesz, nie masz czasu na zrobienie live’a, nie odpisujesz na mail od klienta, bo stukasz w klawiaturę,

a) piszesz tekst, który zajmuje Ci wiele godzin – niczego nie reklamujesz, nie masz czasu na zrobienie live’a, nie odpisujesz na mail od klienta, bo stukasz w klawiaturę,

b) zlecasz napisanie tekstu, a w tym czasie odbierasz telefon od mocno zainteresowanego klienta Twoimi produktami albo ustawiasz reklamę na Facebooku, która przyniesie Ci sprzedaż Twojego produktu.

Która sytuacja jest dla Ciebie lepszą opcją? Zaoszczędzeniu kilkudziesięciu lub kilkuset złoty czy sprzedaż produktów lub usług w tysiącach?

Jak mówi przysłowie – chytry dwa razy traci.

Zatrudnienie copywritera nie jest łatwym zadaniem, zwłaszcza że wiele osób nauczonych jest, by wszystko robić samemu. Jednak, po co męczyć się i tracić czas, jeśli można zlecić napisanie tekstów komuś, kto się na tym zna? Napisze dla Ciebie tekst, dzięki któremu zbudujesz zaufanie do swojej marki, ale również Twoi potencjalni klienci poczują, że Twoje produkty rozwiązują ich problemy.

Czy to nie jest warte każdych pieniędzy?

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments