fbpx

Strona podziękowania za zapis — 3 genialne sposoby na jej wykorzystanie

Wszędzie słyszysz, że trzeba mieć swój newsletter, by kierować swoje działania do osób zainteresowanych Twoją marką. Na pewno słyszałaś też, że trzeba mieć prezent za zapis i ten też stworzyłaś. Jednak, czy pamiętałaś, żeby stworzyć stronę podziękowania za zapis?

Czy po zapisie na newsletter Twoi subskrybenci pozostają bez żadnych informacji oprócz słów: Dziękuję za zapis? Jeśli tak, to czas, by to zmienić.

Czym jest strona podziękowania za zapis?

Podstroną, gdzie dziękujesz zapisanej osobie, że dołączyła do Twojego newslettera, ale również wskazujesz, co jeszcze ma zrobić.

Samo wypełnienie formularza to dopiero początek drogi, jaką musi przebyć Twój subskrybent, żeby w ogóle dostawał od Ciebie listy.

Strona podziękowania – podstawowe kroki

Jeśli prowadzisz newsletter, to na pewno zauważyłaś, że program do jego wysyłki zaleca ustawienie opcji Double Opt-In, czyli wysłania kontrolnego e-mail, aby zapisująca się osoba mogła potwierdzić, czy na pewno chciała zapisać się na Twój newsletter. Dzięki tej opcji możesz być pewna, że na Twoją listę trafiają te osoby, które będą zainteresowane Twoimi listami.

Wygląd pierwszej strony podziękowania

Pewnie zastanawiasz się: dlaczego pierwszej? To w końcu ile jest tych stron?

Pierwsza strona to strona z informacjami o tym, co Twój subskrybent ma zrobić, aby na pewno znaleźć się na Twojej liście.

Druga strona to podstrona, na której ląduje, gdy potwierdzi swój zapis na newsletter. W tej chwili zajmujemy się tą pierwszą.

Co powinno się na niej znaleźć?

Skup się tu tylko na tym, żeby zachęcić zapisaną osobę do potwierdzenia swojego adresu e-mail. Wskaż, że zostało tak niewiele, żeby dołączyć do Twojego newslettera. Wystarczy, że zajrzą do skrzynki, otworzą od Ciebie e-mail i klikną link potwierdzający ich chęć zapisu.

Zobacz na przykład pierwszej strony podziękowania, który stosuję na swojej drugiej stronie — Zostać Pisarzem za zapis do Pisarskiej Ekipy.

Dziwisz się, że trzeba aż tak dokładnie tłumaczyć, co Twoi potencjalni subskrybenci muszą zrobić krok po kroku? Nawet nie wiesz, ile osób nie potwierdza swojego adresu e-mail, jeśli im się tego nie powie.

Okej, ale co dalej, gdy subskrybent kliknie link potwierdzający? Przechodzi do kolejnej strony podziękowania.

Wygląd drugiej strony podziękowania

Pierwsza miała za zadanie wspomóc subskrybentów do potwierdzenia adresu e-mail. Na tej możesz o wiele więcej.

Zobacz na stronę podziękowania, którą stosuję na Zostać Pisarzem.

Na stronie podziękowania za zapis podajesz kolejne informacje, ale tym razem to nie jest instrukcja obsługi, ale wspomnienie, że za chwilę dostaną od Ciebie list powitalny. Oczywiście nie zapomnij dodać, że taki list może wpaść do innych folderów jak Spam, Oferty, Inne. Niestety, niektóre listy nie zawsze docierają do odpowiedniego folderu.

Jak wykorzystać swoją stronę podziękowania za zapis?

Wiesz, co jest fajnego w takiej stronie podziękowania? To doskonała okazja, żeby wykorzystać ją do promowania swojego webinaru, produktu, zachęcenia do odwiedzenia mediów społecznościowych, czy przeczytania artykułu na blogu, ale również zachęcenie do kupna pierwszego produktu.

Zaproszenie do zapisania się na kolejną listę

Wiele osób bazuje na jednym produkcie, który zbiera subskrybentów do jednej grupy odbiorców. Oczywiście nie jest to naganna praktyka, ale warto zastanowić się nad nowymi prezentami za zapis, bo każdy odbiorca jest inny i potrzebuje różnych darmowych produktów.

Ale jak można to wykorzystać na Twojej stronie podziękowania?

Powiedzmy, że Twój pierwszy prezent za zapis to e-book, drugim jest mini kurs mailowy, który również może zainteresować daną osobę i chętniej zapisze się na kolejną listę. Myślisz, że to nie działa?

Działa, bo wiem sama po sobie, że skuszę się na coś jeszcze, zwłaszcza jeśli dotyczy tematyki, którą się interesuję.

Tak samo zadziała na Twoich odbiorców.

Oczywiście możesz to też wykorzystać do zapisu na Twój webinar lub przedsprzedaż produktu. Pamiętaj, tylko żeby usunąć ze strony podziękowania informację o webinarze lub przedsprzedaży, gdy promocja się skończy. Trochę dziwne by było zobaczyć na stronie podziękowania zachętę do zapisu na webinar, który odbył się kilka miesięcy temu.

Zachęć do dalszych odwiedzin na stronie

Stronę podziękowania za zapis możesz wykorzystać również jako propozycję do odwiedzenia Twoich mediów społecznościowych lub do przeczytania najwartościowszego artykułu na blogu.

Oczywiście nie musisz poprzestawać na jednym, możesz wybrać trzy artykuły, do których będziesz chciała przekierować Twojego odbiorcę.

Nie chcesz zgubić tego artykułu? Zapisz go na swojej tablicy na Pintereście.

Stwórz One Time Offer

Chcesz jak najwięcej wycisnąć ze swojej strony podziękowania? Jeśli masz już produkty na sprzedaż, np. e-book lub kurs online, to świetnie nadadzą się do wykorzystania metody One Time Offer?

Czym ona jest?

Tak jak nazwa wskazuje, to jest jednorazowa oferta, bardzo korzystna dla klienta, ale ważna przez krótki czas, więc tym samym ma tylko kilkanaście minut na zastanowienie się. Możliwe, że kiedyś trafiłaś na taką ofertę, ale wciąż niewiele osób ją stosuje.

Powiedzmy, że masz w swojej ofercie e-booka w cenie 49 zł i uważasz, że to by był dobry produkt, by nowi klienci poznali Cię i Twoją markę. W One Time Offer ustawiasz jego cenę na 19 zł, ale taka cena będzie tylko przez 15 lub 20 minut. Gdy czas się skończy, strona automatycznie przejdzie na stronę z ofertą, gdzie ten sam produkt ma normalną cenę.

Dlaczego korzystać z One Time Offer?

Jeśli ktoś zapisał się na Twój newsletter, to w tej  chwili jest najbardziej zaangażowany, a więc chętniej coś od Ciebie kupi. Takie oferty jak One Time Offer doskonale sprawdzają się do przełamywania lodów. Spytaj samej siebie — czy kwota 19 zł, to naprawdę duży wydatek?

Czy to się opłaca?

Oczywiście, że tak! Jeśli ktoś kupił od Ciebie produkt w One Time Offer i ten produkt mu się spodobał, to wróci po więcej. Owszem, możesz trafić na łapaczy okazji, bo zawsze tacy się znajdą, ale czy warto rezygnować z tak prostej metody sprzedaży pierwszego produktu dla niewielkiego procentu łapaczy okazji?

Strona podziękowania za zapis nie musi stanowić przykrego obowiązku, który musisz spełnić, by zadbać o swoich subskrybentów. Właśnie dzięki takiej stronie wyróżnisz się spośród innych, ale również zachęcisz subskrybentów do zrobienia kolejnych kroków, żeby odwiedzić Twój blog lub media społecznościowe, a nawet dokonać pierwszych zakupów.

Prowadzisz newsletter? Masz przygotowaną do niego stronę podziękowania i wykorzystujesz jej potencjał? Daj znać w komentarzu.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments