fbpx
kim jest copywriter

Kim jest copywriter i po co Ci on?

W ciągu 1 minuty w wyszukiwarce Google pojawia się 3,8 milion zapytań różnej treści. Odpowiedź na Twoje pytanie znajduje się w zasięgu ręki. Wystarczy, że wpiszesz słowo lub wyrażenie, by w przeciągu niecałej sekundy dostać miliony wyników. Samo wyrażenie – kim jest copywriter „produkuje” prawie 2 miliony wyników w 0,34 sekundy! Dlaczego o tym mówię? Bo copywriterzy wiedzą, że w tym jest siła. Ty też powinnaś to wykorzystać i wynająć copywritera.

Kim jest copywriter?

W najprostszych słowach – osoba, która tworzy treści.

Wartościowe treści.

Czy to oddaje całość tego, czym zajmuje się copywriter?

Ależ nie. Copywriter może rozwinąć skrzydła jako:

1. seo copywriter –  tworzy treści na potrzeby seo i dobrego pozycjonowania w wyszukiwarkach. Nie tylko zajmuje się pisaniem dobrych tekstów, ale również dba o ich optymalizację poprzez słowa kluczowe, układ tekstu, nagłówki, tytuł;

2. content writer skupia się na treściach na strony internetowe – firmom pozwalają na pokazaniu się jako ekspert swojej dziedzinie, a odbiorcom wskazują rozwiązanie ich problemów. Jak to są treści? Artykuły eksperckie, blogowe czy sponsorowane;

3. domeną copywritera sprzedażowego jest zachęcenie odbiorcy do zakupu produktu lub usługi. Teksty skupiają się na kliencie, jego potrzebach, obawach czy pragnieniach. Takie teksty pojawiają się na landing page’ach, stronach internetowych (zakładki: strona główna, oferta, o nas), newsletterach, postach reklamowych w mediach społecznościowych;

4. kreatywny copywriter tworzy scenariusze reklamowe, nazwy firm, usług, produktów, slogany reklamowe, opowieści marki, czyli tzw. storytelling.

Kto by pomyślał, że copywriter może zajmować się tak wieloma rzeczami? Rzecz jasna, nie każdy zajmuje się wszystkim, wiele z nich specjalizuje się w danej dziedzinie, by móc pisać najlepsze treści. Nigdy nie zajmowałam się wymyślaniem haseł, czy nazw produktów. Nigdy to nie było moją mocną stroną.

Natomiast…

Pisanie treści na blog, teksty sprzedażowe na landing pages czy też teksty na zakładki stron: strona główna, oferta i o nas to moje koniki.

Potrzebujesz takich treści? Wystarczy kliknąć przycisk niżej.

Po co Ci copywriter?

Jeśli chcesz sprzedawać swoje produkty lub usługi…

Jeśli chcesz tworzyć w sieci pozycję eksperta…

Jeśli chcesz pomagać swoim odbiorcom…

To jest Ci potrzebny copywriter. Oczywiście możesz sama to wszystko ogarniać. Nie bronię Ci tego, a nawet zachęcam. Jednak, tworzenie dobrych treści jest pracochłonne. Zajmuje sporo czasu: zaczynasz od researchu, potem wchodzisz w skórę Twojego odbiorcy, piszesz tekst, który przekaże najważniejsze rzeczy, ale przy okazji nie zanudzi oraz pamiętasz o dobrych zasadach webwritingu.

To tylko tyle i aż tyle, by mieć doskonały tekst. Doskonale rozumiem, że nie zawsze masz na to ochotę, a tym bardziej czas. Dlatego warto, żebyś zastanowiła się nad wynajęciem copywritera. Napisze teksty za Ciebie, które będą pracować dla Ciebie o każdej porze dnia i nocy.

To jak? Potrzebujesz copywritera?

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments