fbpx
jak wyróżnić się na tle konkurencji

Jak wyróżnić się na tle konkurencji? Wystarczy 1 trik

Masz swoją stronę internetową, sklep, w którym produkty tylko czekają na klientów, a jednak sprzedaż jest znikoma. Próbowałaś wszystkiego – obniżania cen, dodawania gratisów, reklam na Facebooku, Instagramie, a nawet w Google Ads, organizowałaś konkursy, po których i tak nie zdobywałaś klientów. Wciąż głowisz się, jak wyróżnić się na tle konkurencji, jak oni mają to samo, co Ty.

Istnieje jeden trik, którego nie wykorzystuje większość firm w Internecie.

Co takiego nie robią?

Nie skupiają się na kliencie!

Jak wyróżnić się na tle konkurencji? Skup się na potrzebach klienta

Przypomnij sobie swoje ostatnie zakupy, mogą być nawet spożywcze. Po co po nie poszłaś? Dlaczego kupiłaś takie, a nie inne produkty? Dlaczego kupiłaś pomidory na sos do spaghetti zamiast gotowca w słoiku?

Powiesz – bo robiłam spaghetti.

Ja powiem – bo chcesz odżywiać się zdrowo, a nie przetworzoną żywnością.

Inwestujesz kurs online, bo chcesz się czegoś nauczyć.

Kupujesz świeczkę zapachową, bo pragniesz, by w domu ładnie pachniało.

Masz potrzebę.

Każde Twoje działanie jest związane z pragnienia czegoś. Zaspokojenia głodu, świadomego odżywiania, samorealizacji, dowiedzenia się czegoś.

To samo robią Twoi klienci.

Szukają konkretnego produktu lub usługi, dzięki której ich potrzeba zostanie zaspokojona.

Dlaczego Twoje produkty nie sprzedają?

Czy Twoja strona zachęca ich do kupna? Może być ładna, stworzona z myślą o najnowszych trendach i doskonale działająca na urządzenia mobilne. To na nic się nie zda, jeśli klienci nie wiedzą, jak Twój produkt ma spełnić ich potrzebę.

Co najczęściej widzę w sklepach internetowych?

Suche opisy.

Krótka specyfikacja produktu typu:

Świeca sojowa na bazie ekologicznych produktów do małych pomieszczeń. Zapach: pomarańcz. Czas palenia około 25 godzin.

Czy taki opis zachęcił Cię do kupna?

Oczywiście znajdą się osoby, które kupią taką świecę, bo są zdecydowane. Jednak większość potrzebuje czegoś więcej niż suchego opisu. Chcą spełnienia ich potrzeb, nawet takich, których sobie nie uświadamiają.

Co powiesz na taki opis?


Szukasz idealnej świecy do swojego małego mieszkania? Marzysz o tym, by po wejściu do domu pachniało pomarańczami, które tak mocno kojarzą się ze świętami i ciepłym kubkiem herbaty?

Sojowa świeczka o zapachu pomarańczy będzie dla Ciebie idealna.

Wosk sojowy jest biodegradowalny, przez co nie zanieczyszcza środowiska. Kuszący zapach pomarańczy otuli Cię aż przez 25 godzin i poprawi Ci nastrój po męczącym dniu. Podaruj sobie luksus za niewielkie pieniądze.


Czy taki opis przekonał Cię do świeczki? Myślę, że tak.

Czym różnią się te opisy? Pierwszy mówi o cechach produktu, drugi również, ale przedstawia je jako korzyści dla klienta. Jeśli ktoś myśli o czystym środowisku to to jest podkreślone. Pragnie cudownego zapachu, który zaraz nie zblaknie? Obiecujesz mu otulanie zapachem pomarańczy. Jeszcze wskazujesz, że za małą kwotę dostanie luksus. Kto by się na to nie skusił?

Nie chcesz zgubić tego artykułu? Zapisz go na swojej tablicy na Pintereście.

Co jeszcze powinnaś zmienić na stronie?

Przyjrzyj się Twojej stronie głównej i ofercie. Gdy klient wchodzi na Twoją stronę, to co widzi? Jaki tekst czyta?

Może taki:

Moje produkty spełniają największe oczekiwania klientów. Moja pasja do tworzenia ręcznie robionych świeczek utwierdziła mnie w przekonaniu, że…

Co tutaj rzuca Ci się w oczy?

Moje produkty, moja pasja, mnie w przekonaniu.

Mówisz tylko o sobie, o Twoich produktach, Twojej pasji. Gdzie tu jest miejsce dla klienta? Jak ma się czuć dobrze na Twojej stronie, jeśli nic nie mówisz o jego problemach, potrzebach? Oczywiście, że masz się chwalić tym, co jest u Ciebie najlepsze, ale wpleć to w potrzeby klienta.

Niech poczuje, że on jest najważniejszy.

Dlaczego inne firmy skupiają się na sobie?

Wciąż trwa przekonanie, że muszą udowodnić klientom, że:

·       mają największe doświadczenie,

·       najlepszych specjalistów,

·       najlepszej jakości produkty.

Przez to zapominają o kliencie i jego potrzebach. Jeśli otwiera się ktoś nowy i przejrzy strony podobnych firm, to zauważy powtarzające się słowa. To prosta droga do skopiowania tego, co mylnie uważa się za dobrą drogę.

Czy ty też chcesz popełnić ten błąd?

Oczywiście nic nie zastąpi akcji promocyjnych, budowania relacji z klientami, dobry produkt  polecany przez innych klientów. Jednak tekst, jaki znajduje się na stronie również gra kluczową rolę.

Naprawdę chcesz potraktować go po macoszemu?

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments